Results 1 to 6 of 6

Thread: Use Google CDN jQuery

  1. #1
    Thread Starter
    Veteran rodeoramsey's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Ohio
    Posts
    277
    Thanks
    3
    Thanked 13 Times in 10 Posts

    Use Google CDN jQuery

    Using 3.3 Stable, when ticking this option to "ON", it appears to only load an older version of jQuery, which is causing some conflicts. I would also expect the UI scripts to be loaded using the CDN.

    ON:
    Code:
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/comment-reply.min.js?ver=3.5.1'></script>
    <script type='text/javascript' src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.3/jquery.min.js?ver=1.8.3'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/validate/jquery.validate.min.js?ver=1.11.0'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/ui/jquery.ui.core.min.js?ver=1.9.2'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/ui/jquery.ui.widget.min.js?ver=1.9.2'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/ui/jquery.ui.mouse.min.js?ver=1.9.2'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/ui/jquery.ui.slider.min.js?ver=1.9.2'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/selectbox.min.js?ver=1.1.4'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/easing.js?ver=1.3'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/jcarousellite.min.js?ver=1.8.3'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/theme-scripts.js?ver=3.3'></script>
    OFF:
    Code:
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/comment-reply.min.js?ver=3.5.1'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/jquery.js?ver=1.8.3'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/validate/jquery.validate.min.js?ver=1.11.0'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/ui/jquery.ui.core.min.js?ver=1.9.2'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/ui/jquery.ui.widget.min.js?ver=1.9.2'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/ui/jquery.ui.mouse.min.js?ver=1.9.2'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-includes/js/jquery/ui/jquery.ui.slider.min.js?ver=1.9.2'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/selectbox.min.js?ver=1.1.4'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/easing.js?ver=1.3'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/jcarousellite.min.js?ver=1.8.3'></script>
    <script type='text/javascript' src='mytestsite.com/wp-content/themes/classipress/includes/js/theme-scripts.js?ver=3.3'></script>
    Also, is there a way to "turn off" any of these scripts via some code in my functions file? I don't plan on using jcarousellite. Can I "deregister" it from my functions file?

    Thanks!
    ~Ramsey

  2. #2
    laura's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Michigan
    Posts
    2,594
    Thanks
    60
    Thanked 279 Times in 254 Posts
    You must be an AppThemes customer and logged in to view this response. Join today!

  3. #3
    meloniq's Avatar
    Join Date
    May 2011
    Location
    Poland
    Posts
    1,074
    Thanks
    17
    Thanked 178 Times in 159 Posts
    You must be an AppThemes customer and logged in to view this response. Join today!
    Have Clipper website?! --> You need coupons importer!!!
    See available integrations with affiliate networks: Commission Factory, CJ Affiliate, Daisycon, Rakuten LinkShare, ShareASale, Tradedoubler, TradeTracker

    Payment gateways: Bitpay, Dotpay, PayU PL, Przelewy24, Skrill

    me @ AT || meloniq.net

  4. #4
    Thread Starter
    Veteran rodeoramsey's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Ohio
    Posts
    277
    Thanks
    3
    Thanked 13 Times in 10 Posts
    You must be an AppThemes customer and logged in to view this response. Join today!
    ~Ramsey

  5. #5
    laura's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Michigan
    Posts
    2,594
    Thanks
    60
    Thanked 279 Times in 254 Posts
    You must be an AppThemes customer and logged in to view this response. Join today!

  6. #6
    Expired Customer solida's Avatar
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Cambodia
    Posts
    14
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    You must be an AppThemes customer and logged in to view this response. Join today!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Dimitris Old jQuery version if 'Google CDN jQuery' is activated?
    By per4mance in forum Report JobRoller Bugs
    Replies: 2
    Last Post: March 10th, 2013, 03:27 PM
  2. Enable Google CDN jquery
    By danjo in forum Report ClassiPress Bugs
    Replies: 1
    Last Post: September 26th, 2012, 09:51 AM
  3. Use Google CDN jQuery v. Use Google Libraries
    By philesq in forum ClassiPress General Discussion
    Replies: 2
    Last Post: September 9th, 2012, 12:06 PM
  4. Use Google CDN jQuery
    By woreillyjr in forum Report JobRoller Bugs
    Replies: 2
    Last Post: February 8th, 2012, 09:31 AM
  5. Google CDN jQuery
    By samanders in forum Help Using ClassiPress
    Replies: 1
    Last Post: February 24th, 2011, 06:09 AM